stockholm is the shit och fuck svenska sjukvården!

Jaha nu är jag hemma igen efter en grym helg i stockholm. Alltid lika trevligt när mamma o pappa tar sig tid att umgås med oss och helst då någon annanstans än hemma. Vi åker ju utomlands ett par gånger varje år men det är mysigt att bara kom ifrån den hålan vi bor i och umgås så detta passade perfekt just nu, en mini-weekend. Så vi har varit i stockholm varit på gröna lund (så mysigt på vintern) och shoppat massor! Mest pengar spenderades på NK (ofcourse), Louis Vuitton och Gucci. Jag köpte en halsduk ifrån LV och en bikini (ska ju åka snart igen). Mina bröder spenderade en förmögenhet på jackor, Peak och Canada Goose. Så nu har vi matchande jackor och allt :D Det var en bra helg helt enkelt!

Tur att jag fick en så bra helg för idag har det varit en mindre bra dag. Var på sjukhuset för att ta några röntgenplåtar (fattar inte varför jag ska röntgas så ofta men, men). Fick vänta mer än en timme som vanligt, och sedan tog det 5 minuter så var allt klart, fick vänta ca en timme igen innan de sa att plåtarna var ok och att jag kunde åka hem. Pappa skjutsade mig hem (tack för det, slapp åka buss en gång) och vi ringde för att beställa mat. Då ringer de från sjukhuset och säger att jag ska komma tillbaka för att ta mer plåtar!! Kunde ju inte åka tillbaka så jag ska dit imorrn igen! Fattar inte vad det är som är så jävla svårt när det gäller sjukvård, du måste ju för fan vara frisk för att orka vara sjuk i detta landet. När jag åker till new york så funderar jag fan på att ta kontakt med ett sjukhus där läkarna inte är utbildade i polen som här! Kosta vad det kosta vill, jag vill bli frisk! Ska ju börja i Kairo på ett sjukhus där de är utbildade i USA, så får vi se vad som händer sedan för jag är trött på Sverige, Fuck den svenska sjukvården!

Ber om ursäkt för detta långa fördomsfulla inlägg, men blir bara så trött på allt!

RSS 2.0